راهنمای جامع خرید مبلمان
نوشته شده توسط : علی

برای خرید تختخواب و انواع مبلمان شما می‌بایست پیش از خرید اقداماتی را انجام دهید. بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفت وقت، پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خرید این است که یک سری اصول ابتدائی را در هنگام خرید تختخواب و انواع مبلمان در نظر داشته باشید. توجه به این نکات هم قبل از خرید و هم‌زمانی که برای خرید به بازار می روید حائز اهمیت است. نیازهای خود از خرید مبلمان را به دقت بررسی کنید. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که شما به چه چیزی نیاز خواهید داشت. درهرصورت باید تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و قرار است تا چه مدتی از آن استفاده کنید. آیا برای مدت زمان کوتاهی به مبلمان نیاز دارید؟ توجه به این نیازها به شما کمک می‌کند که در وقت، انرژی و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. با توجه به این نکته شما می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که مبلمان شما از چه رنگ، جنس و مدلی تشکیل شده باشد. افراد سال‌خورده یا مجرد ممکن است مدل‌ها و پارچه هایی را انتخاب کنند که هیچ‌گاه مناسب خانواده ایرانی نباشد.

Image result for ‫مبلمان‬‎

چقدر فضا دارید؟ سوالی که در ذهن خیلی از خریداران پیش می آید. سایز اتاقی که قرار است مبلمان در آن چیده شود یک نکته مهم در انتخاب صحیح می باشد. شما می بایست از فضای اتاق نشیمن خود بهترین استفاده را ببرید. در طرح‌ریزی برای خرید مبلمان باید به عرض پله‌ها ، متراژ راهروها و عرض درب ورودی توجه کنید. بسیاری از خانه‌های نوساز دارای راهروهای عبوری کوچک هستند. بنابراین شما باید مبلمانی را انتخاب کنید که به راحتی قابل حمل باشد. بودجه خود را مشخص کنید. خریداران عاقل ابتدا یک بودجه‌ای مناسب در نظر می‌گیرند و با توجه به آن آیتم‌های موردنظر خود را انتخاب می کنند. شما می بایست ابتدا کل بودجه خود را تخمین بزنید و بعد مشاهده کنید که برای هر آیتم تا چه اندازه می‌خواهید هزینه کنید. شاید بخواهید برای خرید یک میز باکیفیت و مرغوب که قرار است برای سالیان سال از آن استفاده کنید هزینه بالاتری را پرداخت کنید. پس از در نظر گرفتن نیازها، موارد استفاده، میزان فضا و بودجه نوبت به آن می‌رسد که نگاهی به چیدمان دکوراسیون منزل خود بیندازید.

دو نوع مبلمان اصلی برای خرید وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمانی اطلاق می‌شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد که قابلیت ارتجاعی داشته و سپس توسط روکش پوشانده می شود. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه‌ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار می باشد. مانند ویترین، کابینت، قفسه و میز. هر یک از این دو مبلمان می‌توانند از جنس‌های مختلفی ساخته شوند که عموماً دارای جنس چوبی و غیر چوبی هستند. جنس پارچه‌های مبل، نوارهای دور دوزی، پدهای نشیمن و مواد به کار رفته در مبلمان از هم متفاوت می باشد و هر کدام دارای قیمت متفاوتی است. قاب اصلی نشیمن یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مبل کلاسیک می باشد که در تعیین قیمت نقش اساسی دارد. قاب ها را معمولاً از جنس پایه چوب های سخت و گاهی استیل و تخته‌های لمینت یا پلاستیک فشرده می‌سازد. شما می‌بایست نیاز خود را در نظر گرفته و خرید را انجام دهید.

Image result for ‫مبلمان‬‎

بهتر است برای خرید مکان‌هایی را انتخاب کنید که از همه لحاظ دارای کیفیت بالا باشد. اگر از مدتی قبل برای خرید خود برنامه‌ریزی داشته‌اید می‌توانید از تخفیفات ویژه صلی نیز بهره‌مند شوید. زمانی که قصد خرید مبلمان را دارید حتماً مطمئن شوید که کلیه اطلاعاتی که فروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار می دهد صحیح می باشد. داشتن گارانتی باعث می‌شود تا در صورت داشتن هر گونه مشکل کالا را مرجوع دهید. به‌طور خلاصه باید بیان کنیم قبل از خرید به طور کامل برنامه‌ریزی کنید، بودجه را تعیین کرد و تا آخر بر طبق همان عمل کنید. در بازار چرخی زده و از سرویس‌های مختلف باخبر شوید. کلیه اتیکت‌ها و برچسب‌های شرکت سازنده را مطالعه کنید و از نحوه ساخت و کیفیت کالای استفاده شده مطمئن شوید. با رعایت نکات بالا می توانید خرید موفقی داشته باشید.





:: برچسب‌ها: مبلمان , مبل ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: